Temesvári Keresztény Magyar Egyetemisták Közössége
Mk 1,37
2009. szept. 09.

Pádis, a nyugalom hegye

A hegy a mindennapi gondoktól való eltávolodás és az Istennel való találkozás helyszíne. Itt válnak láthatóvá a teremtés csodái és valójában megtapasztalható a csend és a béke."Ha magasan vagyunk, mindent kicsinek láthatunk. Akkor már nem fontos a dicsõségünk, szomorúságunk. Nyereségünk és veszteségünk egyaránt odalent marad. A hegy csúcsáról látod azt is, hogy milyen nagy a világ, milyen tágas a szemhatár." -írja Paulo Coelho.

A nyugalom megtapasztalására nyílt alkalma az idei nyári Tekmekes kirándulás résztvevõinek augusztus 10-16 között a Pádison. A sátorveréstõl sátorbontásig tartó hat nap alatt rengeteg élményben volt része a tizenkilenc tagot számláló csapatnak: a Csodavárban láthattuk a mélység és magasság összhangját, az esõfelhõket elûzhettük a Móc-templom tetejérõl, sodronykötélen mászhattunk a veszélyesen szép Galbena-szorosban, tapasztalhattuk a fény és árnyék váltakozását a Ragyásza-barlangban és megpihenhettünk a Szamosbazár kilátóján. Mindez nem lett volna teljes a közös fõzés, a mosogatás, a fahordás, az esti imák, a hegyen tartott szentmise, a tábortûz melletti éneklés nélkül.

Számomra minden nap érezhetõ volt, hogy milyen fontos sokszor egy segítõ kéz, egy támogató láb, egy biztató szó. Tudatosulhatott bennem, hogy tényleg egy keresztény közösségben vagyok. Haza pedig testben és lélekben feltöltõdve érkeztem, õrizvén a hegyen eltöltött békés pillanatokat.

Molnár Tímea-Imola

képgaléria ~
« Vissza

Program

• Minden hétfõ este találkozunk 20:00-tól találkozunk a kolostorban.

• Kiemelt programok:
  • Nov. 6-8. Kirándulás.
  • Nov. 9. Barazsuly István  - Hol a határ?